IDRÆTSMÆRKET

Tag idrætsmærket hvert år!

I HBG foregår det om foråret lige efter vintersæsonen slutter.

Idrætsmærkeprøve afholdes i gymnastiksalen, udholdenhedsprøve er som regel cykling på landevej og atletik foregår på skolens sportsplads.

Pris 50,-kr

Idrætsmærket.

Denne gamle disciplin kan man stadigvæk gå til gymnastikforeningen. Man får lov til at lave forskellige simple øvelser, hvor de store muskelgrupper bruges. Der gives point ved de udførte øvelser, og resultatet giver et fingerpeg om, hvor godt det står til med fysikken. Det bagved liggende formål er, at vi skal holde os i form, og den årlige prøve til idrætsmærket fortæller som regel, at det ser jo ret godt ud.

Her aftales, hvornår de udendørs prøver tages på sportspladsen. Idrætsmærket kræver også en udholdenhedsprøve, i HBG er der tradition for at man cykler.

Alle prøverne er afstemt efter ens alder og køn, så har du lyst til at få tjekket fysikken, så kom d.3. april kl.18:30 i gymnastiksalen.

Idrætsmærkeprøven består af tre dele:

En formprøve, som vi træner til ved at lave styrketræning i gymnastiksalen.En atletikprøve, som vi træner til og aflægger prøve i på atletikbanen. En udholdenhedsprøve, som er en cykeltur på 20 km eller 8 km gang.

Man skal være fyldt 12 år.

Består man, modtager man idrætsmærket. (mod egen betaling).